Uplynulo sotva pár rokov odo dňa, kedy Galbatorixova mnohoročná vláda skončila a kráľ a jeho čierny drak boli zvrhnutý z trónu. Vojna zanechala Alagaëziu v zmätku a chaose a na pokraji biedy. Mnoho priaznivcov Galbatorixovej vlády odmietlo pripustiť svoju porážku a na mnohých miestach boje neskočili, dokým odpor proti novej vláde trval.
Aby bol v zemi obnovený mier, boli potrební Dračí jazdci. Prastarý rád mal znova povstať v hodine dvanástej a priniesť Alagaëzii vytúžený pokoj. A akokoľvek po divokých drakoch, ktorí by pomohli Jazdcom svojimi vajciami znova ožiť, nebolo ani pamiatky, ich odkaz v Pevnosti duší bol pomocou, ktorú Jazdci potrebovali.
A tak znovu začali dračie vajcia putovať s prísne stráženými karavánami po Alagaëzii a ľudia, elfovia, trpaslíci aj urgalovia dosť trúfalí či sebavedomí na to, aby sa ich odvážili dotknúť, skúšali svoje šťastie. Niekoľko z nich spojilo svoje duše aj životy s novo vyliahnutými dráčatami; títo Jazdci Nového veku, ako ľudia začali nazývať roky po Galbatorixovom páde, putovali ríšou, aby sa im dostalo potrebného výcviku od veliteľa rádu Jazdcov – Eragona a jeho dračice Zafiry.
Tou dobou za výdatnej pomoci Eldunarí aj mnoho ochotných ľudských, elfských a trpasličích síl vzniklo ďaleko na východe pri brehu rieky Edda nové mesto. Mesto neutrálne, odrezané od vlády akéhokoľvek kráľa a kráľovnej a podliehajúce len a len Dračím jazdcom. Bolo pomenované Atmos a práve tu sa usídlil obnovený rád Jazdcov, aby tu prevádzkoval výcvik akéhokoľvek druhu a pripravoval nových Jazdcov a ich draky na ťažkú službu stále ešte nepokojnej Alagaëzii. V deň, kedy bola výstavba mesta hotová, skončilo putovanie dračích vajec po zemi – od tej dobe boli vajcia prístupné v Krištáľovom chráme každému, kto chcel skúsiť svoje šťastie a stať sa Jazdcom. Toho dňa sa tiež zišli traja Jazdci, ktorí privodili Galbatorixov pád, aby ustanovili tri frakcie, z ktorých si každý nový Jazdec mohol vybrať tú svoju podľa svojej povahy a svojich schopností, čím zanikli dovtedy známe štyri rády pod vedením mladých jazdcov.
Eragon a Zafira založili rád Caterva Physium.
Arya a Fírnen vdýchli život rádu Caterva Congruentium.
Murtagh a Tŕň položili základný kameň rádu Caterva Logicum.
To bolo naposledy, čo sa títo traja Jazdci stretli. Zatiaľčo Arya a Murtagh odleteli na svojich drakoch ústrety vlastným povinnostiam a osudom, Eragon zostal v Akadémii blízko Atmosu, kde doteraz dohliada na vzostup Dračích Jazdcov v Novom veku Alagaëzie.
Caterva Congruentium
Prvý rád nesie v názve kúzelné slovko harmónie, ktorá v sebe obsahuje podstatu tunajšieho učenia. Do Caterva Congruentium sa pridávajú Jazdci, ktorí v sebe nachádzajú len pramálo túhy po boji a krviprelievaniu a uprednostňujú cestu duchovna. Štúdium histórie, filozofie a náboženstva je primárnou doménou tohoto rádu, rovnako ako učenie sa vnútornému pokoju a meditáciám.
Jazdci z rádu Congruentium dávajú prednosť defenzívnemu spôsobu boja s palicou či dýkou. Čo sa mágie týka, sú mistrami tej liečebnej a nezaostávajú ani v mágii myšlienkovej.
Caterva Logicum (Rados Racnomos)
Druhý rád v sebe nesie strohý, logický náhľad na svet a Jazdci, ktorí sa rozhodli do neho vstúpiť, patria skôr medzi tých chladných a odťažitých. Matematika a alchýmia sú hlavnými odbormi, ktorým sa Caterva Logicum venuje; ďalej je tu prehlbovanie sebakontroly a učenie nepoddávať sa za žiadnych okolností svojim emóciám.
Jazdci z rádu Logicum sú mistrami v bojovej mágii, ako ofenzívnej (najmä myšlienkový útok), tak aj v tej defenzívnej (rôzne typy štítov a zábran); rovnako jemné umenie alchýmie patrí medzi ich magické prednosti. Zo zbraní dávajú prednosť meči a kópii.
Caterva Physium (Rados Filozos a Rados Fínien)
Tretí a posledný rád poskytuje útočisko pre bádavé a hĺbavé duše s nekonečnou zvedavosťou a záujmom o okolný svet. Štúdium živej a neživej prírody a ich zákonov, rovnako ako skúmanie ďalekých hviezd, tvorí základné stavebné kamene tohto rádu. Caterva Physium je rádom pre Jazdcov nepokojných a dobrodružných pováh.
Jazdci z rádu Physium sa boji nevyhýbajú, preferujú v ňom najčastejšie luk či sekeru. Najbližšia mágia je im tá prírodná, mágia štyroch živlov, no postupne sa učia ovládať aspoň kúsok z ostatných druhov mágií.
Po vyliahnutí draka si Jazdec môže a nemusí vybrať jeden z rádov; pokiaľ tak neučiní, zostane Slobodným Jazdcom. Ako Slobodný nie je viazaný prísahami, ale jeho schopnosti sa ďalej nerozvíjajú, tak ako keby mal byť členom jedného z rádov.
Aby bol v zemi obnovený mier, boli potrební Dračí jazdci. Prastarý rád mal znova povstať v hodine dvanástej a priniesť Alagaëzii vytúžený pokoj. A akokoľvek po divokých drakoch, ktorí by pomohli Jazdcom svojimi vajciami znova ožiť, nebolo ani pamiatky, ich odkaz v Pevnosti duší bol pomocou, ktorú Jazdci potrebovali.
A tak znovu začali dračie vajcia putovať s prísne stráženými karavánami po Alagaëzii a ľudia, elfovia, trpaslíci aj urgalovia dosť trúfalí či sebavedomí na to, aby sa ich odvážili dotknúť, skúšali svoje šťastie. Niekoľko z nich spojilo svoje duše aj životy s novo vyliahnutými dráčatami; títo Jazdci Nového veku, ako ľudia začali nazývať roky po Galbatorixovom páde, putovali ríšou, aby sa im dostalo potrebného výcviku od veliteľa rádu Jazdcov – Eragona a jeho dračice Zafiry.
Tou dobou za výdatnej pomoci Eldunarí aj mnoho ochotných ľudských, elfských a trpasličích síl vzniklo ďaleko na východe pri brehu rieky Edda nové mesto. Mesto neutrálne, odrezané od vlády akéhokoľvek kráľa a kráľovnej a podliehajúce len a len Dračím jazdcom. Bolo pomenované Atmos a práve tu sa usídlil obnovený rád Jazdcov, aby tu prevádzkoval výcvik akéhokoľvek druhu a pripravoval nových Jazdcov a ich draky na ťažkú službu stále ešte nepokojnej Alagaëzii. V deň, kedy bola výstavba mesta hotová, skončilo putovanie dračích vajec po zemi – od tej dobe boli vajcia prístupné v Krištáľovom chráme každému, kto chcel skúsiť svoje šťastie a stať sa Jazdcom. Toho dňa sa tiež zišli traja Jazdci, ktorí privodili Galbatorixov pád, aby ustanovili tri frakcie, z ktorých si každý nový Jazdec mohol vybrať tú svoju podľa svojej povahy a svojich schopností, čím zanikli dovtedy známe štyri rády pod vedením mladých jazdcov.
Eragon a Zafira založili rád Caterva Physium.
Arya a Fírnen vdýchli život rádu Caterva Congruentium.
Murtagh a Tŕň položili základný kameň rádu Caterva Logicum.
To bolo naposledy, čo sa títo traja Jazdci stretli. Zatiaľčo Arya a Murtagh odleteli na svojich drakoch ústrety vlastným povinnostiam a osudom, Eragon zostal v Akadémii blízko Atmosu, kde doteraz dohliada na vzostup Dračích Jazdcov v Novom veku Alagaëzie.
Caterva Congruentium
Prvý rád nesie v názve kúzelné slovko harmónie, ktorá v sebe obsahuje podstatu tunajšieho učenia. Do Caterva Congruentium sa pridávajú Jazdci, ktorí v sebe nachádzajú len pramálo túhy po boji a krviprelievaniu a uprednostňujú cestu duchovna. Štúdium histórie, filozofie a náboženstva je primárnou doménou tohoto rádu, rovnako ako učenie sa vnútornému pokoju a meditáciám.
Jazdci z rádu Congruentium dávajú prednosť defenzívnemu spôsobu boja s palicou či dýkou. Čo sa mágie týka, sú mistrami tej liečebnej a nezaostávajú ani v mágii myšlienkovej.
Caterva Logicum (Rados Racnomos)
Druhý rád v sebe nesie strohý, logický náhľad na svet a Jazdci, ktorí sa rozhodli do neho vstúpiť, patria skôr medzi tých chladných a odťažitých. Matematika a alchýmia sú hlavnými odbormi, ktorým sa Caterva Logicum venuje; ďalej je tu prehlbovanie sebakontroly a učenie nepoddávať sa za žiadnych okolností svojim emóciám.
Jazdci z rádu Logicum sú mistrami v bojovej mágii, ako ofenzívnej (najmä myšlienkový útok), tak aj v tej defenzívnej (rôzne typy štítov a zábran); rovnako jemné umenie alchýmie patrí medzi ich magické prednosti. Zo zbraní dávajú prednosť meči a kópii.
Caterva Physium (Rados Filozos a Rados Fínien)
Tretí a posledný rád poskytuje útočisko pre bádavé a hĺbavé duše s nekonečnou zvedavosťou a záujmom o okolný svet. Štúdium živej a neživej prírody a ich zákonov, rovnako ako skúmanie ďalekých hviezd, tvorí základné stavebné kamene tohto rádu. Caterva Physium je rádom pre Jazdcov nepokojných a dobrodružných pováh.
Jazdci z rádu Physium sa boji nevyhýbajú, preferujú v ňom najčastejšie luk či sekeru. Najbližšia mágia je im tá prírodná, mágia štyroch živlov, no postupne sa učia ovládať aspoň kúsok z ostatných druhov mágií.
Po vyliahnutí draka si Jazdec môže a nemusí vybrať jeden z rádov; pokiaľ tak neučiní, zostane Slobodným Jazdcom. Ako Slobodný nie je viazaný prísahami, ale jeho schopnosti sa ďalej nerozvíjajú, tak ako keby mal byť členom jedného z rádov.